Business development

Het benaderen en bezoeken van de bedrijven, beurzen, symposia, zowel nationaal en internationaal. Met de bedrijven gaan we in gesprek over het ontwikkelen van nieuwe producten en markten, al dan niet ondersteund door innovaties.  Het CompoWorld jaarcongres (pic 7905+7930) is in de jaren uitgegroeid tot een nationaal event dé ontmoetingsplek én het centrum voor hybride constructies (bijvoorbeeld metaal met composieten) voor innoverende ondernemers uit de maakindustrie cross sectoraal.

Het business development zorgt ook voor verbinden: Jaarlijks zijn er themabijeenkomsten en wordt een tweedaagse busreis met ondernemers naar de JEC WORLD in Parijs georganiseerd. Voor jonge aankomende composietenexperts organiseren we een CollegeTour met excursies naar het NLR.

Het merk CompoWorld Met de kenniscompetentie en waarde creatie heeft CompoWorld in een zeer kort tijdsbestek positie weten te realiseren door verbinding te maken met haar omgeving. CompoWorld wordt allang niet meer gezien als een triplehelix cluster met een regionale belang. Het merk CompoWorld heeft lading gekregen. En zich ontwikkelt tot een krachtig merk met betekenis. Flevoland wordt ook wel de ‘composieten provincie’ van Nederland genoemd. De aandacht van het merk heeft zelfs aandacht tot buiten de grenzen van Nederland!

Het business development wordt vanuit het kantoor in het DYNTES Tech Park gedaan.